mereka smile bersame cik fara

JOM sembang sini

Thursday, October 20, 2011

Facebook, Twitter sudah, Skype biler lagi???

Tudung Tweet menjadi projek pertama syarikat penerbitannya

DARIPADA pelakon kemudian menjadi penyanyi, Liyana Jasmay bergelar penerbit pula dengan projek pertamanya ialah menerbitkan telefilem untuk sebuah stesen TV. 

Itulah perkembangan terbaru yang dilakukan oleh gadis berusia 23 tahun ini. Ketika nama sedang popular dan usia masih muda, pelakon ini sudah mengatur pelbagai perancangan bagi mengukuhkan kedudukannya dalam dunia hiburan pada masa akan datang.

Telefilem bertajuk Tudung Tweet ini diterbitkan syarikat produksi miliknya, Mermaid Studios sudah selesai menjalani penggambaran yang dimulakan 3 Oktober lalu.
Bukan sekadar berlakon, tetapi Liyana turut membintangi telefilem ini dengan memegang watak sebagai Zubaidah. 

Tudung Tweet turut menampilkan 20 pelakon dan kebanyakannya bakat baru seperti Mia Nasir, Afiq Muiz dan Izzue Islam. Memang menjadi sebahagian daripada matlamat Mermaid Studios untuk menggilap bakat baru dalam bidang lakonan, katanya. 

Menurut Liyana, idea menghasilkan Tudung Tweet timbul selepas melayari laman Twitter dan Facebook yang semakin popular di kalangan masyarakat di seluruh dunia. 
Skrip drama ini asalnya diilhamkan Thumb Shuhaimi dan saya. Kerja pengarahan oleh Ghaz Abu Bakar. Saya selesa bekerjasama dengan Ghaz atau Cikgu Ghaz. 

Bertanya mengenai apa yang cuba disampaikan di dalam Tudung Tweet, Thumb cuba membayangkan bagaimana gadis yang menjadi perhatian ramai dan nakal berubah menjadi baik selepas dijatuhkan serta kembali berpijak kepada bumi yang nyata. 

Pendek kata cerita ini sebenarnya terjadi di dunia dan tak mustahil kita sendiri pernah berdepan dengan senario sedemikian. Mungkin ia bersifat sinis. 

Namun lumrah hidup di dunia, kita sebagai manusia biasa tidak pernah lepas daripada melakukan kesilapan. Tiada siapa yang sempurna di muka bumi ini, katanya sambil memberitahu Twitter telefilem ini boleh diikuti di @tudungtweet. 

Penggambaran Tudung Tweet dijalankan di sekitar Kuala Lumpur seperti di Wangsa Maju, Melawati dan lokasi utamanya di Asia E University. 



>>kongrat too Liyana Jasmay!!! maju setapak lagi dalam bidang hiburan..see berapa besar impak facebook n tWitter..
bermula dari cinta muka buku yg dipopularkan oleh bdak kecik nie>najwalatif dan sekarang twitter, bler lagi Skype yerk???


dah baca, jangan segan LIKE

No comments :

Post a Comment